Wednesday, August 09, 2017

5 cara minum teh hijau dengan betul

Image result for green tea


Assalamualaikum wbt...
Selamat tengahari dan salam Zohor semua..Dah makan tengahari ke..? Okey, entri saya sebelum nie saya ada bercerita pasal rahsia kecantikan di sebalik teh hijau kan.. Entri kali nie pun masih lagi berkisarkan teh hijau..

Jangan terkejut tau, teh hijau pun kena ada cara yang betul untuk meminumnya untuk mendapatkan kesan maksimum untuk kesihatan tubuh badan.. Apa yea caranya..? Jom..

  • Gunakan air suam untuk merendam teh hijau selama 2 minit. Jika awak merendam teh hijau ini terlalu lama, awak telah merosakkan rasa aslinya.
  • Jangan kacau teh hijau ketika sedang merendamkannya. Ini adalah kerana akan menjadi penyebab teh hijau menjadi pahit.
  • Elakkan daripada mencampur teh hijau dengan susu. Ini adalah kerana kandungan susu boleh menyebabkan berlakunya kesukaran penyerapan polifenol yang kaya dengan khasiatnya. 
  • Minum teh hijau ini tanpa menambah gula atau perasan lain dan jangan lupa untuk minum teh hijau ketika panas.


So, awak dah tau kan cara-cara nak minum teh hijau dengan betul..

8 comments:

  1. good info , sy kadang nak cepat tuang air panas , sebenarnya tak elok

    ReplyDelete
  2. teh hijau mmg sangat baik utk kesihatan. sebab tu orang jepun suka teh hijau. good info kak. :D

    ReplyDelete
  3. Patutlah.. mama perasan kalau kacau mmg lah pahit

    ReplyDelete
  4. Saya amalkan teh hijau masa diet dulu, hehehe. Memang rasa fresh sangat...

    ReplyDelete
  5. Baru tau kalau kacau boleh jadi pahit. patutlah ana rasa pahit sebelum ni bila minum.

    ReplyDelete
  6. owh...macamni cara betul untuk minum teh hijau..thanks shikin kongsi info ni

    ReplyDelete
  7. Oh baru tahu cara minum yang betul. Selalu main bedal je hehe

    ReplyDelete
  8. Tak pernah minum teh hijau.. barubtau ada cara minum yg betul.. nice sharing..

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧